به گزارش پتروچی؛ شاید بتوان گفت که از بین رویدادهای صنعتی درحوزه انرژی اعم از آب،برق، تجدیدپذیرها، نفت و پتروشیمی که سالانه به صورت مستقل برگزار می شود به ترتیب نمایشگاه نفت در صدر استقبال ها و پتروشیمی در رده دوم قرار می گیرد. 
با قیاس برگزاری نمایشگاه های مختلف و بازدید میدانی از فضای نمایشگاهی و چرخی بین غرفه ها و سالن ها می توان اذعان کرد که نمایشگاه بین المللی نفت، گاز پالایش و پتروشیمی با استقبال چشمگیرتری، ماراتن چهار روزه خود را برگزار می کند. 
نمایشگاه ایران پلاست نیز پس از یک برهه ای که به خاطر شیوع کوید نوزده عملا منجر به کمرنگ شدن فعالیت ها و حضور مستمر در فضای نمایشگاهی شد، باید با عزمی جزم تر دورهمی صنایع پتروشیمی را رقم بزند. 
توسعه تعامل فی مابین صنایع پلیمر و پلاستیک در داخل کشور و گسترده ساختن سایه این ارتباطات در خارج از مرزهای کشور و مشخصا بازارهای خارجی از جمله اهدافی است که در این رویداد بین المللی باید به وقوع بپیوندد. 
بازارهایی چون ترکیه وعراق، چین، هند، آسیای میانه، قففاز، اوراسیا از بازارهای هدف صنعت پتروشیمی است تا به مرور مشتریان پای ثابت تجارت و بده بستان های این حوزه در کشور باشند. 
باتوجه به اینکه تکمیل زنجیره ارزش از جمله اهداف اولویت دار در میان صنعتگران پتروشیمی شناخته شده است نمایشگاه ایران پلاست می تواند محفلی برای عرض اندام گردانندگان صنایع بالادست و پایین دست قرار گیرد تا این سناریوی اقتصادی به بهترین شکل در خصوص بازاریابی و توسعه خط صادراتی بتواند در بازارهای خارجی نیز  به نحو مطلوبی ظاهر شود. 
اما افق توسعه بازارهای خارجی می بایست فراتر از بازارهای منطقه ای برود و تمرکز صنعتگران به صورت چند وجهی با شناسایی ظرفیت تولید محصولات بر بازارهای اروپایی نیز قرار گیرد. این امر مستلزم ارزیابی چالش های بازارهای داخلی است تا زمانی که این چالش ها مرتفع نشوند نمی توان به یک دورخیز برای تصاحب بازارهای خارجی فکر کرد. برای تحقق این موضوع باید مقدمات کار فراهم شود.