به گزارش پتروچی، مقاره با اشاره به همزمانی نمایشگاه با رخدادهای دشوار از جمله «جنگ ۱۲ روزه» گفت: «پیش از این بحران، حدود چهار هزار متر مربع فضای نمایشگاهی توسط شرکتهای خارجی رزرو شده بود، اما پس از وقوع جنگ، نزدیک به ۹۰ درصد آنها انصراف دادند.» با وجود این، ۱۲۲ شرکت خارجی در دوره امسال حضور دارند.
برای جبران کاهش مشارکت خارجیها، برگزارکنندگان ۳۰۰ تاجر از ۱۹ کشور از جمله عراق، افغانستان، ترکمنستان و پاکستان را دعوت کردهاند تا هر روز در قالب نشستهای B2B در سالن ۱۸ و در دو نوبت (ساعت ۱۰ تا ۱۲ و ۱۳ تا ۱۵) با شرکتکنندگان ایرانی دیدار کنند.
همچنین، در روز پایانی نمایشگاه نتایج نظرسنجی آنلاین درباره میزان تبدیل این دیدارها به تفاهمنامه یا قرارداد منتشر خواهد شد تا اثرگذاری این رویداد در توسعه بازار سنجیده شود.
نمایشگاه بینالمللی ایرانپلاست که از سال ۱۳۸۱ توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی آغاز شده، امسال با گذر از مرز دو دهه برگزاری، همچنان جایگاه خود را به عنوان مهمترین رویداد صنعت پتروشیمی و پلیمر منطقه حفظ کرده است.
