انتشار پیام محمد شریعتمداری با عنوان «مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیجفارس» در شرایطی که اخبار غیررسمی از احتمال جابهجایی او و جایگزینی حسن عباسزاده حکایت دارد، بیش از آنکه صرفاً یک پیام مناسبتی درباره راهاندازی پتروشیمی هنگام باشد، میتواند تلاشی برای ارسال یک پیام روشن به بدنه سازمان، سهامداران و تصمیمگیران تلقی شود: «من هنوز مدیرعامل هستم و قصد خروج ندارم.»